Capitolul întâi
SACRAMENTELE INIŢIERII CREŞTINE
251. Cum se realizează iniţierea creştină?
Ea se realizează prin sacramentele care pun temelia vieţii creştine: credincioşii, renăscuţi prin Botez, sunt întăriţi de Confirmaţiune (Mir) şi sunt hrăniţi de Euharistie.
Sacramentul Botezului
252. Ce denumire are primul sacrament al iniţierii?
Înainte de toate are denumirea de „botez” datorită ritului central cu care este celebrat: a boteza înseamnă „a cufunda” în apă. Cel care este botezat este cufundat în moartea lui Cristos şi învie împreună cu el ca „nouă creatură” (2Cor 5,17). Se mai numeşte şi „baia renaşterii şi reînnoirii în Duhul Sfânt” (Tit 3,5) şi „iluminare”, pentru că cel botezat devine „fiu al luminii” (Ef 5,8).
253. Cum este prefigurat Botezul în vechea alianţă?
În vechea alianţă sunt diferite prefigurări ale Botezului: apa, izvor de viaţă şi de moarte; arca lui Noe, care salvează prin intermediul apei; trecerea Mării Roşii, care eliberează Israelul din sclavia egipteană; trecerea Iordanului, care introduce Israelul în Ţara Promisă, imagine a vieţii veşnice.12
254. Cine duce la împlinire aceste prefigurări?
Isus Cristos, care, la începutul vieţii sale publice, a fost botezat de Ioan Botezătorul în Iordan; pe cruce, din coasta sa străpunsă, revarsă sânge şi apă, semne ale Botezului şi Euharistiei, şi după învierea sa încredinţează apostolilor această misiune: „Mergeţi şi faceţi ucenici din toate naţiunile, botezându‑i în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh” (Mt 28,19‑20).
255. De când şi cui administrează Biserica Botezul?
Din ziua de Rusalii Biserica administrează Botezul celui care crede în Isus Cristos.
Haruri si binecuvantari tuturor cititorilor!